Saturday, May 31, 2014

BESTIE SERATA :) RASH



Lagu Tema RASH :) #SALAHKAH









Assalamualaikum . RASH . Korang tahu apa ? Selain daripada NoNames The Official aku ade sorang lagi kawan baik . Bestie yang teramat comel :) Kami mula berkawan dan menjadi rapat semenjak hari pertama kami menjadi warga SERATA :) Aku rindu dia sangat . Kami suka makan choki-ii sama-ii . Kami suka pergi makan dan buat apa-ii sama-ii . Walaupun dorm kami tak sama tapi  bagi aku, aku rasa macam kami satu dorm ja . Kami suka main game budak-ii dulu . Kami jarang berpisah . Kami berpisah saat tidor je lah . Dia dorm lain . Aku dorm lain . Kami sehati sejiwa . Sejak aku berkawan dengan dia , aku jadi berani dan tidak takut . Dia lah penguat semangat aku tatkala aku sedih teringatkan mak dan abah aku kat rumah . Dia lah yang selalu memujuk aku . Kami mula berkenal-kenalan semasa aku pergi iron baju kat tempat iron baju dorm KB . Masatu kami tengah iron baju . Almaklumlah, hari pertama masuk sekolah mestilah kene cari kenalan bahru ye idok . :3 Malam tuh, minggu orientasi pun bermula, dia satu kumpulan ngan kami . Dalam kumpulan tuh kami cuma kenal dia sorang je dan dia pon hanya kenal kami sorang ja . Jadi mulai saat tuh lah kami mula bersama . Nama RASH diilhamkan oleh dia . Kami ambil nama permulaan kami . RA : Raudatul Afifah :) SH : Syaza Hazwani :) Maka terhasillah nama group kami . Walaupun hanya kami berdua , tapi dengan keriuhan kami berdua sudah dapat menandingi group lain walaupun group lain lebih ramai daripada kami . Afifah, dia berasal dari Sungai Siput . SK Trosor sekolah lama dia . :) Bufday dia 16 Oktober 2001 . Nak dekat ngan bufday aku . Dia ni anak ke-12 daripada 13 adik beradik . Ramai kan ? Dia selalu citer tentang kisah hidup dia kat aku . Aku tak pernah bosan dengan dia sebab aku rase bila aku dekat dengan dia aku rase macam dia dah dapat gantikan kawan2 karib aku kat sekolah lama . *Ahli NoName's jngn terasa dan perasan pulak -_- * Kadang-ii Afifah serius mcm Ain . Kadang-ii dia suka merepek macam Nadhirah . Kadang-ii dia suka sentap dan marah macam Shafiqah . Kadang-ii dia suka bersendirian dan bersedih macam Nabila . Itulah yang membuatkan aku rasa gembira bersamanya . Kami suka sidai baju kat ampaian sama-ii . Dulu, aku suka lepak kat dorm dia . Check locker dia . Locker dia simple dan kemas . Aku pon jelez tgok locker dia . Kami selalu pergi DM dan musolla sama-ii . Ade event apa-ii mesti kami akan pergi sama-ii. Akak2 senior pon memang tak boleh nak pisahkan kami berdua sebab kami ni memang nakal, kepoh, suka bising, bersemangat kalau bab-ii nyanyi nie, dan akak-ii pon memang akan agak dah , kalau ade Afifah aku mesti ada sekali . Kalau aku ade Afifah pon mesti ade sekali . Kami memang sukar untuk dipisahkan . Walaupun aku dah pindah sekolah sekarang , jauh daripadanya , tapi hati kami tetap sama . Minngu orientasi memang best . Sebab ade banyak aktiviti yng kami dapat buat bersama . Kami suka nyanyi . Kat mana-ii ja mesti kami nyanyi . Sebab ? Itulah hobi kami . Kalau ade ape-ii event, atau nak pegi mana-ii , Afifah , mesti ajak aku bersama . Walaupun untuk pergi ke tandas -_- Kami suka pergi KOOP dulu . Beli Choki-ii banyak-ii . Kadang-ii dia belanja. Kadang-ii duit aku habis disebabkan belanja dia banyak sangat cukelat . Sampai naik cubby dah pipi dia . Aku suka cubit pipi dia . Dia suka tolak aku . Bila aku jatuh, dia yang angkat . Walaupun kami pernah bergaduh, seminit lepas tu kami berbaik semula . Kami suka bersembang walau di mana sahaja termasuklah dalam musolla . Kalau kat dalam musolla , akak-ii semua dah tau kami punya port kat mana . Port kami kat dalam musolla ialah kat tepi tiang tengah-ii dekat ngan pintu keluar . Kami suka sandar kat tiang tuh kalau nak tido. Kami suka sembang kat dalam musolla . Dulu sebelum aku mengenali Afifah aku kerap menangis dalam musolla sebab aku rindu mak abah . Sekarang, bila Afifah ade , aku jarang menangis . Aku menangis kadang-ii je kalau aku terlalu rindukan mak abah . Afifah lah yang selalu pujuk aku . Bila waktu subuh, Afifah suka bangun awal . Aku biasalah , pukul 5 baru nak bangun paling lambat sekali aku bangun pukul 6 pagi . -_- Ade orang boikot jam loceng aku set jam pukul 6 pagi . -_- Sakit hati aku .Waktu subuh biasalah , kami jarang bersembang, sebab kalau waktu subuh masuk-ii musolla , cari port kami , hampar sejadah , gulungkan jadi tebal , tidor -_- Pastu bila azan , akak-ii menjerit suruh bangun baru lah kami bangun . Itulah rutin seharian kami . Yang aku pelik , Afifah dia suka sangat senyum . Dah lah senyuman dia tuh comel -_- Jelez aku .Suara dia agak serak sikit tapi ohsem . Afifah juga sering melawat ke dorm aku . Kalau stok makanan dia habis je dia singgap . Kalau ade banyak stok makanan dia, jarang dia singgah -_- Kami suka lepak sama-ii kat atas katil aku . Almaklumlah katil aku kat atas dan kipas kat atas kepala ja . Kami suka bercerita tentang kisah hidup kami masing-ii . Sehari tanpa Afifah rase macam nak demam je . Sebab dalam 24 jam tu . 3per4 aku sentiasa bersamanya . Tak pernah berenggang . Afifah ni sweet orangnya . Dia suka pegang tangan aku . Dia genggam erat-ii . Sebab dia kata dia tak nak tinggalkan aku . Kami juga suke lepak kat port gelanggang bola jaring . Sambil-ii maka choki-ii . Kami sembang pasal apa yang kami nak buat lepas tuh, tentang kisah hidup kami . Raudatul Afifah Binti Hairai . Aku sayang dia sangat-ii . Harap-ii lah lepas nie aku dapat  jumpa dia, peluk dia, kiss pipi dia (Bukan lessbian oke -_- ) . Aku janji, form 4 nanti aku akan berjumpa dengan dia dan aku ingin menjadi warga SERATA semula pada tahun 2017 :) Afifah , You're my sunshine :) You Lighting my day :) You're my bestfriend forever until jannah . :) I L Y S M - RASH :) Dari jauh ku berlari, mengejar mimpi-ii . :)







 



No comments:

Post a Comment