Thursday, June 5, 2014

IT'S ABOUT ME :) SYAZA HAZWANY



Cun tak gambar di atas ? ^^ Muahehehe :3
Hayatilah lagu ini dan juga isi kandungan blog nie . :3 ><


Lagu di atas ^^ aku suka dengar kalau aku bosan . Dan ini jugak di antara lagu favourite aku . :3 Tak Sanggup Lagi . :)









Nursyaza Hazwani nama diberi . Aku berasal dari Taiping,Perak . Aku dibesarkan sepenuhnya di Taiping . Jadi aku ni dikategorikan sebagai orang jati PERAK :) Umur aku tahun nie 13 tahun . Tingkatan satu . Sekarang aku bersekolah di SABK Maahad Al Tarbiah Al Islamiah Batu 8 . Sebelum ini aku bersekolah di SMK Pengkalan Aur, Taiping dan Sekolah Raja Perempuan Taayah, Ipoh . Aku berpindah sekolah atas alasan-alasan yang tertentu . Pada sekolah rendah pula, aku bersekolah di SK Pengkalan Aur, Taiping selama 6 tahun bermula dari tahun 2008 sehingga 2013 . 2013 ialah tahun yang amat mengumbirakan sekali bagi aku . Sebab ? Alhamdulillah . Aku mendapat 5A dalam UPSR . Inilah hadiah yang paling bermakna sekali bagi ABAH DAN MAK serta FAMILY yang lain . Pada tahun 2012 juga aku telah membanggakan kedua ibu bapa aku jugak . Aku telah mendapat 8A dalam UPKK . Alhamdulillah . Pelbagai suka dan duka yang aku lalui di sekolah rendah nie . Aku sayang sekolah ni gila-ii . Cikgu-ii yang telah banyak mendidik aku sampai la aku pandai . Dan tak lupa jugak tadika aku dulu pada tahun 2007 . Aku bersekolah di Tadika Perpaduan Taman Kaya . Haha . Ini memang awesome time . Belajar ABC 123 . Seronok sangat . Bila tulis blog nie teringat pulak aku masa zaman dulu-ii . Sebak pulak hatiku ini . *nangis T_T * La ni aku tinggal di rumah baru setelah 12 tahun aku dok kat rumah warisan . Hehe . Area Sungai Mas . Hampa tak tau :p Muahehehe . Aku bersyukur dengan apa yang ALLAH beri dekat aku . Aku jugak bersyukur sebab dah 13 tahun ALLAH bagi aku stay kat BUMINYA dan juga meminjamkan NYAWA  kepadaku . Alhamdulillah . Aku masih dapat BERNAFAS dengan IZINNYA .

Aku ni seorang yang agak panas baran sikit orangnya . Kadang-ii tuh aku suka bebai tak tentu pasai . Tapi kadang-ii tuh aku baik lah jugak . Aku ni kalau mood aku baik aku jadi baik, pemurah, rajin tapi kalau mood macam gunung berapi memang malaih tahap dewa sakti . Asyik nak marah ja . Hanya kawan-ii rapat dan family aku ja yang tahu tentang perangai aku . Aku nie sukakan kecantikan . Aku suka bersih dan kemas . Ala-ii bandar sikit . Cehh :3 Aku suka makan makanan yang sedap-ii je . Kadang-ii tuh aku agak cerewet sikit la . Kadang-ii aku suka muncung atau merajuk kalau aku tak dapat apa yang aku nak . Aku nie selalu menangis dan bersedih jika aku rasa aku ditinggalkan dan dipinggirkan . Aku suka berkawan dan bergelak sakan kalau aku dah lama kenai . Aku nie kira sporting la jugak dengan yang aku kenai . Kalau aku tak kenai tuh aku akan rasa malu dan diam membisu sahaja . Aku suka orang tegur aku ataupun aku yang tegur . Kalau orang sporting ngan aku, aku akan sporting gak ngan orang tuh . Aku ni dikategorikan sebagai had medium . Sporting dan pendiam . :/ pelik -_- Aku suka buat apa yang orang lain tak buat . Aku suka bergambar . Aku tak malu di depan kamera apatah lagi berselfie :3 Heee :3 Muahehehe . Aku suka disayangi dan menyanyangi tapi kalau sekali hati aku patah disebabkan seseorang hancurlah makhluk itu dengan mulut lezer aku nie . Mulut aku ni agak melepas dan agak celopar sikit kadang-ii . Jadi muhun berhati-ii . Aku tak suka diejek dan dihina . Kalau sekali aku kena 1001 kali aku balas . Aku tak suka dipinggirkan . Aku suka berkawan dan bersakan . Aku juga suka bershopping . Hehe . Biasalah kan .


Aku bercita-cita nak jadi seorang guru ataupun pernsyarah lepastuh aku kalau boleh aku nak jadi seorang photographer dan penjual macaroons online untuk kerja sambilan . Hehe . Hebat tak ? Aku suka makan makanan yang dimasak oleh mak aku . Minuman aku suka minum yang sejuk-ii dan manis-ii . Kalau air kosong aku suka minum yang air kosong sejuk . Aku suka semua warna . Hobi aku online dan bermain game . Aku jugak suka dengaq lagu . Terutama sekali EXO nie . Favourite . Muahehe . Macam-iii tentang aku yang nak aku ceritakan . Tapi aku malas nak type . Ini je la yang mampu aku typekan di malam hari . Semoga anda gemar untuk membacanya . Terima kasih . :3 Assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment