Friday, June 6, 2014

It's About My Lovely Person In My School (SERATA)





Saat pertama kali aku jumpa kakak ni . Aku rasa gembira sangat . Aku berjumpa dengan dia pada 15 Januari 2014 . Masa tuh hari Pendaftaran Pelajar Tingkatan 1 Sekolah Raja Perempuan Taayah Ipoh . Aku rindu sangat akak nie . Kalau kat sekolah kami panggil Ukhti . Akak Aqilah Zaibi . Aku tak tahu nama penuh dia . Tapi aku suka panggil dia Kak Qilah . Aku dah anggap dia macam kakak aku sendiri . Dia baik . Walaupun sekarang dia Form 5 dia layan aku macam adik dia sendiri ja . Aku rasa bila ada dia aku rasa macam dia dapat mengubati kerinduan aku semasa aku merindui emak dan abah di rumah . Baru aku tahu , first time haritu semasa aku berjumpa dengan dia , rupanya dia ialah duta aku . Masa tuh aku masih tidak mengerti apa itu duta . Rupa-rupanya macam akak angkat sementara untuk 15 Januari tuh sahaja . Dia tolong aku angkat barang . Dah lah belambak macam satu umah nak pindah asrama . Herhhh . Akak ni baik hati , comel , peramah dan lain-ii lah yang mulia-ii sifatnya . Kalau kat dalam musolla , aku selalu cari dia . Aku gak cam selipar dia . Kalau aku ade benda penting nak bagitahu dia , aku tengok dulu dia pergi musolla ke tidak . Kalau ade selipar dia mesti dia ada kat dalam musolla . Kadang-ii tuh kalau benda tuh terlalu penting aku pergi sampai dorm dia . Tak sangka dorm dia , rakan-ii dorm dia semuanya sporting dan baik-ii belaka . Memang torbaik . Aku pernah pergi dorm dia sekali sahaja . Kalau kat DM pon aku selalu cari dia . Sebab ? Kalau aku tengok muka dia macam mak aku pon ade . Putih-ii . Kadang-ii aku tengok dia , aku teringat kat mak aku . Kalau kat dalam DM aku dah tahu dah port dia selalu makan . Kadang-ii tuh dia tak makan pon . Cuma pergi amik air je . Tapi takpe . Asalkan dalam sehari aku dapat jumpa dia pon dah cukup baik . Dapatlah mengubati hatiku yang dalam kerinduan ini . Akak ni aku selalu tengok dia selalu datang musolla agak lambat dan pergi DM pon agak lambat . Aku pon tak tahu kenapa . Biasanya lepas aku sarapan kat DM , aku selalu nampak dia isi air pastu dia pergi . Aku cam dia dengan tengok beg sekolah dia ja . Comel beg sekolah dia . Saya suka-ii :3 Lepas sarapan aku teros naik kelas hantar beg , pastu aku turun duduk kat bangku . Selalunya dalam 5 minit aku dok kat bangku akak tuh pon mula lah lalu berjalan menuju ke kelasnya . Kelas aku dan dia agak jauh sikit . Hurm . Biasanya dalam sehari aku dapat jumpa Kak Qilah dalam 5 atau 6 kali . Hehehe . Kadang-ii tuh aku telefon mak aku . Dia ni baik tau . Masa minggu orientasi diharamkan pelajar form 1 untuk call mak abah . Dah la masa tuh aku kekurangan bekalan makanan . Takleh call mak . Mak abah tak boleh melawat . Habis macam mana . Aku try tanya dia boleh tak dia tolong call mak aku . Heheh . Tak sangka dia baik tolong aku call mak aku . Waa . Pastu mak aku pon datang hantar barang-ii yang aku pesan . Alhamdulillah . Baik betol akak tuh . Aku bersyukur dapat akak duta macam dia . Bersyukur sangat . Pastu , akak nie dia banyak tolong aku tentang dalam hostel nie . Masa tuh , masa minggu orientasi , semua akak duta kena turun tengok adik-ii duta . Waa . Saat yang sangat menyerunukkan bagi aku . Dapatlah aku lepaskan rindu dan aku dapat cerita apa yang terpendam dalam hatiku ini kepadanya . Alahai . Huwaaa . Rindunya saat tuh . Malam tuh , dia tolong aku kemaskan locker aku yang cumil tuh . Daripada cumil menjadi sangat cumil . Dia ajar aku cara lipat baju yang simple . Kemas barang-ii dalam locker . Lepas habis ja tuh , dia ajar aku cara tegangkan katil . Dia tolong tulis nama kat baju-ii aku dan barang-ii aku agar tak kehilangan dan dicuri oleh alien-ii lain . Dia ajar aku cara lipat selimut lah , lipat baju , lipat segala macam-ii . Keh-ii . Memang terbaik . Aku sayang akak nie palu-ii . Dia nie sangatlah cumil . Nanti aku tampilkan gambarnya bersama di bawah . Now , nak citer tentang beberapa akak-ii yang aku sayang sangat masa minggu orientasi . Nad , scroll ke bawah .


Kak Nina dan Kak Basyirah . Haha . Kedua-ii akak ni bagaikan aku dan Afifah . Sweet banget . Kalau waktu orientasi , nama dorang kalau Kak Nina:Kak M.U Kalau Kak Basyirah:Kak Madagascar . Nama fc-ii semasa minggu orientasi . Aku sayang duaorang kakak nie . Dorang sangat baik dengan aku dan Afifah . Aku dah anggap dorang berdua nie macam kakak aku . Kalau Kak Nina , dia suka makan choki-ii . Macam aku dan Afifah, kadang-ii tuh kami berdua bagi Kak Nina dan Kak Basyirah choki-ii . Hehehe , Dorang ni memang sporting dan take care pasai aku dan Afifah . Dorang berdua nie memang BestFriend . Macam aku dan Afifah . Aku , Afifah dan akak-ii ni mula rapat masa aku dalam group yang sama dengan akak-ii nie . Hehe . Dalam group tuh akak-ii ni suka layan karenah kami . Dorang sangat memahami kami . Aku sayang mereka sangat-ii . Dorang tetap sabar dengan perangai kami yang makin riuh dan menjadi-jadi nie . Keh-ii . Akak-ii ni pon suka dengar tentang kisah hidup kami . Dorang tak kesah pon malah kadang-ii tuh dorang amatlah ambil berat terhadap kami . Aku sayang mereka sangat-ii .

Now , sampai lah giliran akak-ii dorm yang disayangi . Heheh . Kak Mazni dan Kak Kimah . Masa mula-ii aku masuk dorm c , aku tengok dorang berdua . Siapekah mereka ini . Aku masih tidak mengerti . Jadi pada malam pertama kami kat hostel , dorang ceritalah tentang siapakah dorang . Kak Mazni , kami kene panggil dia Ukhti First takpun Ukhti Mazni . Kalau panggil dia 'kak' dia tak kan layan . Akak nie sporting kot . Dok area Taiping gak . Keh-ii . Akak Mazni nie putih-ii orangnya . Caring . Baik hati . Dia jarang marah macam akak-ii dorm lain . Kadang-ii aku tengok Kak Mazni ni macam dalam kumpulan EXO-K . Sehun . Hahah . Muka Kak Mazni cam Sehun kot . Torbaik . Akak ni dia suka dengar rintihan anak-ii buah dia . Huwaa . Baik kot . Gila sporting . Kalau Kak Kimah pule , Kak Kimah ni kalau dia diam , dia akan diam sungguh . Kalau dia marah , muka dia akan jadi serius .Seram jugak . Aku jarang tengok dia marah dan membebel . Kak Mazni ye lah suka membebel kadang-ii tuh . Waktu perjumpaan malam-ii mereka suka bagi tazkirah skit . Bebel-ii sikit . Tapi memang mendalam maksud-ii di sebalik bebelan dorang . Aku tak pernah lagi kene marah ngan dorang nie . Dorang berdua ni baik hati sangat dan caring . Suka senyum . Kadang-ii tuh dorang nie pemurah . Aku sayang dorang sangat-ii . Dorang kadang-ii tuh adelah tegur aku juge . HeHeHe . Peramah bukan . Aku sayang akak-ii bilik aku ketat-ii . Rindu mereka . Kak Mazni , Kak Kimah . I Miss You So Much . Tiap-ii malam jumpa dorang . Rinduu wehh .


Hah , ini je lah yang mampu aku titipkan dalam blog kali ini . Jika ada salah dan silap mohon diampunkan . Sesungguhnya aku sayang sangat Akak Qilah . Kak Nina . Kak Basyirah . Kak Mazni dan Kak Kimah . Aku rindu dorang sangat-ii . Rasa nak peluk dorang ja . Ya Allah . Kau sampaikanlah salam rinduku ini kepada mereka semua Ya Allah . I LOVE YOU ALLS SO MUCH . UKHWAH FILLAH TIL JANNAH . AMIN YA RABBAL ALAMIN . >< Sekian . Assalamualaikum.


                                                 
Yang pakai tudung hitam tu lah Akak duta kami . Kak Qilah .

                                        


Yang nombor 2 dan nombor 3 dari atas . Nombor 2 tuh Kak Basyirah . Yang Nombor 3 bawah dia tuh Kak Nina . Comelkan dorang . Yang lain-ii tuh fasilitator kitorang .




                         


Yang baju purple hujung sekali tu akak dorm aku . Kak Kimah . A.K.A Ukhti Second . Keh-ii . Belakang tuh kak duta aku . Kak Qilah . Yang lain-ii tuh akak senior form 5 .  

                         

Yang hujung sekali belah kanan , yang tengah posing ayu-ii tulah Kak Mazni . Comel kan dia . Macam Sehun . HaHaHa . Akak dorm yang paling torbaik dalam dunia . :)






No comments:

Post a Comment