Thursday, June 5, 2014

It's About My Lovely Friend :)



Sebelum tu hayatilah lagu ini . barulah ade feeling2 skit . Ini lah lagu peveret nadhirah . Who You-GD







Inilah NUR NADHIRAH BINTI IBRAHIM . Dia tengah berfuya-ii dengan kamera kawan dia . 


Hah , yang ni yang aku citer tuh. Nad suka letak spec dia atas kepala macam Jamal Abdillah . Dia tengah tangkap gambar kat belakang keta aku tuh . Ceh . Keta cikgu Math kitorang .

Hah, ni waktu hari kantin . Kami sedang menikmati Chezzy Wedges dan rujak bersama-ii.

Ini Nadhirah apabila beliau berselfie di depan lappy yang disediakan oleh pihak sakulah .


Yang hujung belah kiri tuh abaikan . Takde kene mengene diantara hidup dan mati :3


Cumil kan . Aku sangat cumil di saat ituh . Nadhirah matanya terlalu bulat macam bola cristiano ronaldo .


Nampak . Dia nie suka perasan cun dan perasan cumil di hadapan kamera .


Alahaiii . Rase nak baling laptop je bile tgok gambar nie . Kalo atok aku tgok dh lama buat bini :3 Keh3


Nampak tak ? Eihhh2 . Tapi gambar-ii dia sumanya candid . Comel la juge .

Ini jelah gambar-ii nadhirah yang aku kutip di dalam lappy aku . Sejujurnya aku rindu la nak selfie ngan dia . Huwaaa ! NADHIRAH !
NUR NADHIRAH BINTI IBRAHIM . Aku tak kenai pon dia nie . Hehe . Cehh . Mana ade . Gile tak kenai . Di saat jam 8.30 malam aku nantikan beliau untuk online . Kadang-ii dia online awal kadang-ii dia online lambat sikit . Kalau pagi kami tak selalunya berkesempatan untuk online disebabkan makhluk bernama Nad nie pagi-ii tugasnya macam makcik cleaner skolah . Buat kerja keibuan :3 Hehehe . Biasanya pagi dia sebok sikit and malam dia gila free . Aku suka chatting ngan dia di malam hari waktu cuti sekolah je lah . Sebab beliau nie duduk hostel . -_- Annoying . Kami suka berchatting sehingga bermati-matian dan berkubur-kuburan serta berbatu nisan-nisanan . Ceh . Maksud kami sampai larut malam lah . Pukul 12 baru reti apa erti mengantuk dan tidur . Dia nie di antara rakan aku yang paling sporting di dunia . Aku sayang dia sangat-ii bak kata orang sekarang palu-ii . Hehe .

Kali pertama aku berkenal dengannya di saat sekolah rendah . Tak silap akhir tahun 2012 . Kami gila rapat la jugak . Pastu bila tahun 2013 maka terhasillah group NoName . Jadi aku dan Nad tkdelah agak rapat . Gitu-ii . Tapi dalam group NoName tuh insan NAD nie la yang paling sporting sekali . Dia nie kalau bab-ii nak bash orang buat lawak ke semua dia . Kalau boleh dia nie juara keseluruhan lah bagi semua benda-ii merepek di dunia nie . Apa yang buat aku sayang dan suka kat dia ialah , dia ni ade naluri keibuan dan semua benda yang macam kerja umah nie dialah yang paling hebat . Basuh kain, lipat kain, sidai baju dah macam bini orang dah . Lepastu, dia nie seorang yang caring dan pelawak . Kalau aku bersedih di saat dihina dan dikutuk oleh alien-ii cadburry , NAD lah yang selalu backup aku dan pujuk aku dengan lawak-ii nya itu . Aku rindukan saat-ii itu . Dia nie pandai melukis . Aku ingat lagi di saat dia melukis gambar aku -_- Huduh je . Tapi cumil la juge . Nadhirah ni dalam banyak-ii kawan dia lah yang paling pemurah . Semua yang aku mintak dia bagi je kalau mak cik zaiton bagi dia duit lebih la . Yang paling gempak sekali bagi aku dia bagi aku tumpangkan basikal BMW merah dia tuh . Hahah . Pengalaman paling gempak naik basikal dia . Cumil kot . Aku ade lagi gambar basikal dia . Tapi aku malas nak letak nanti dia belasah aku pulak . Aku nie suka dibuli oleh beliau dulu . Tapi aku tak heran pon . Dia nie bukannya sehebat Aaron Aziz pon -_- Nad nie, dia suka dibelanjai oleh aku . Kalau aku bawak duit lebih sikit mulalah agenda muka cumil dia tuh . Kadang-ii aku terpengaruh dengan muka cumil dia tuh . -_- Tapi apakan daya terpaksa lah aku belanja dia juga walaupun aku pon takde duit sangat . -_- *miskin* Aku suka cerita tentang kisah hidup aku kat dia . Entahla . Aku rasa macam dia nie guru bimbingan dan kaunseling je . Kalau aku cerita apa-ii dia nanti tolong bagi sopport sikit la . Tapi kadang-ii beliau nie agaklah serius . Terutama sekali waktu belajar . Kening dia kalau belajar mesti bersambung . Gile lah serius . Aku ni pulak suka main-ii galak-ii . Heh . Aku suka main spec mata biru dia . Cun . Hahaha . Teringat pulak aku kat spec dia . Nad nie dia suka eksyen dengan spec dia . Dia suka letak spec dia kat atas kepala kononnya Jamal Abdillah yang sedang berada di tepi pantai . Nadhirah tak pernah marah kalau aku buat benda jahat dan dajaii kat dia . Dia marah gitu-ii je . Tapi aku tak heran pon sebab Nad ni dia spesies yang tak suka marah dan suka bersakan . Nadhirah pon suka citer pasai family dia kat aku . Aku pon suka dengar cerita-ii dia nie sebab dia suka bercerita dengan meletakkan unsur lawak . Jadi aku sakan bila dengaq cita dia . Aku tak kesah jika kredit phone aku habis disebabkan dia . Dah beribu-ii juta kredit aku habis disebabkan beliau cuti sekolah nie -_- Sabaq je . Kalau tahun ni aku satu sekolah ngan dia mesti gempak dan kitorang pasti akan jadi Gengster Sekolah Tahunan GST :3 Heheh. Hebat tak ? Muahehe . Aku ingat lagi pasal nad nie . Yang paling aku ingat sekali ialah kasut sekolah Be First dia tuh . Haha . Cun ja . Cumil dan besar pula tuh . Nad nie nak kata gendut takdelah gendut sangat nak kata pendek aku lagi tinngi dari dia . Muka dia ni cun-ii ala-ii Dian P. Ramlee . Hehe .

Hah , nie nak citer masa kat tempat tusyen pule . Hah , dia nie lah yang sponsor aku . Cehh sponsor sangat . Yuran aku yang bayar -_- Dia mengesyorkan aku tusyen kat Tusyen Aktif . Haha . Nie part paling gempak sekali . Mula-ii aku try tanya mak aku boleh tak tusyen sekali ngan Nad , tak sangka mak aku mengizinkan . Waa gumbiralah aku . Kami suka pergi tusyen ikut jalan terdekat iaitu jalan menyeramkan . -_- Kami lah insan-ii yang suka sampai tusyen dulu . Aku suka tunggu Nad kalau aku yang sampai awal kadang-ii Nad yang sampai dulu dia tunggu aku kat tangga oren tuh -_- Tapi kami bukan insan yang terawal datang , ada seorang budak misteri yang diberi nama Adriana yang suka datang awal dengan jaket dan helmet beliau yang sentiasa berada di sampingnya . Menyeramkan . Wuu . Dia suka datang awal pastu dok tempat paling hadapan hujung . Seram bukan . Wuuu . Sejuk wehh tusyen tuh .Cikgu yang paling gempak sekali ialah Cikgu Salbiah . Dia ni ajar Sains . Dia ni 2 jam dia ajar , 1 jam ajar dan membebel yang selebihnya dia merepek, buat lawak, citer tentang anaknya . Yang paling gempak dan lawak sekali dia buat tagline "Cubit Ketiak" n "Baba Black Sheep" Aku pon tak tau lah kenape dengan dia nie . Tagline dia lawak-ii . Ohsem . Aku suka rehat ngan Nad, selalunya kami pergi kedai cina yang hujung sekali tuh . Beli air yogurt RM1.20 . Kami suka beli air tuh kat Tusyen . Pastu kami beli lah jajan skit untuk santapan ketika cikgu-ii sedang mengajar dan membebel di depan . Nad nie nak cam dia senang je . Dia nie suka pakai jaket hijau hitam dia tuh dengan beg Zoom A dia tuh . Entah . Aku pon dah lupa beg apa . Pastu kami suka buat eksperimen . Kami letal liquid paper cair pastu letak gam . Buat banyak-ii besar-ii pastu tunggu sampai kering . Inilah eksperimen paling buduh yang pernah kami buat dan tinggalkan di tusyen tuh . Ouuhh . Rindunya tusyen tuh terutama sekali mak cik yang jaga kaunter bayaran tuh . Aku jugak rindukan peti ais kat depan kaunter tuh . :3 Kami jugak suka gossip kat sana terutama sekali tentang insan bernama Meor -_- Dia ni suka pakai baju pengakap warne coklat yang sama je setiap kali mai tusyen . Tension kami . Kami nii memang berfesyen skit . Kadang-ii tuh kami pakai baju yang sama . Seperti baju harimau malaya . Keh3.

Habis cite kat tusyen skrang nak sambung lah skit yang selebihnya . Nad nie dilahirkan di Taiping jugak . Bufday dia tanggal 14 September tahun 10 an -_- Hehehe . 2001 lah . Mak ayah dia , adik beradik dia semuanya aku kenal . Nad nie baik orangnya . Aku sayang dia sangat . Andainya satu hari nanti aku dapat jumpa dia , aku nak peluk dia sangat-ii . Andainya aku tak dapat berjumpa dengannya lagi selepas ini, aku harap sangat kita dapat berjumpa di akhirat kelak takpun di Jannatul Firdaus . Aku berharap agar Nadhirah sentiasa dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki serta aku dan hang akan sentiasa menjadi sahabat dan rakan online sampailah akhir nafasku ini . *Hah nad sedih tak ? Ade tak ala-ii Adudu memotong bawang? :3 * Aku sayang dia sangat-ii . Aku tak pernah ambil hati tentang apa yang dia cakap kat aku . Sebab aku dah anggap dia macam jiwa aku . Dialah radio klasik fm yang selalu menyinari dan menghiburkan jiwa aku di saat aku sendirian dan kebusanan . Akhir kata , aku nak cakap kat Nadhirah yang aku SAYANG HANG DAN AKU RINDU HANG PALU-ii :D Harap kita dapat berjumpa satu hari nanti dan di saat hang berkahwin :3 Keh3 . Unsur lawak skit :3 Bhai . Assalamualaikum .

2 comments:

  1. ekekekekekeke :3 lawak la time part kat tusyen aktif tu tmbh2 lagi adriana yg innocence tu..ekeekekekekeke :3

    ReplyDelete
  2. Keh-ii . Beliau yang bernama Adriana tuh memang begitu .Hebat tak karangan aku pasai hang . Ni kalo hantar kat CIkgu Rohaime ni konpem dapat tempat pertama karangan paling torbaik dalam dunia nie :3

    ReplyDelete